reklama

Milujem žehlenie

Je pre vás žehlenie činnosť z minulého storočia? Je to zbytočnosť a totálna nuda? Nuž na žehlenie mi nesiahajte.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Vytiahnuť žehliacu dosku, nachystať si kopu voňavého opratého prádla*, pustiť si jazzové rádio a zapnúť žehličku. Moja meditácia sa môže začať. Pomaličky uhládzam blúzky, košele, tričká, plachty a obliečky, narovnávam ich a vystieram, potom po nich prejdem žehličkou. Musím byť trpezlivá a dôsledná. Som sústredená na každý dotyk a pohyb ruky – jednak, aby som sa nepopálila, a jednak, aby som nevypálila odtlačok žehličky do látky. Nešikovný pohyb môže znehodnotiť minúty úsilia vyhladiť skrkvanú košeľu, vrátiť rozgajdanému tričku symetrický tvar. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Je to azda jediná činnosť, pri ktorej dokážem snívať s otvorenými očami a zároveň byť dokonale prítomná. Každý kúsok oblečenia prejde mojimi dlaňami mnohokrát a pri každom dotyku sa musím vrátiť zasa do prítomnosti. Ale akási druhá časť cestuje, vedie dialógy, monológy, zažíva dobrodružstvá. Kedysi som pri žehlení zvykla pozerať televíziu. Teraz mi to príde zbytočné. Film mi beží v hlave a nemusím sa sťažovať, že aj tak v tej telke nič poriadne nedávajú. Veď ja som scenáristka, aj režisérka, aj hlavná hrdinka. 

A keď práve nesnívam, pri skladaní prádla myslím na svojich blízkych. Akoby som do záhybov dávala kus mojej starostlivosti a opatery, ktorú budú cítiť, keď si vyžehlený kúsok oblečú. Budem ich takto hladkať na diaľku. Je to akási domáca mágia. Láska zažehlená do látky. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama


*(Milí slovenčinári, odpusťte, nežiada sa mi použiť spisovné slovo bielizeň, ktoré mi evokuje predstavu niečoho vybieleného, vyvareného a naškrobeného. Naše prádlo je farebné, mäkučké, vyváranie by zvládlo len raz - prvý a posledný…)

Ivana Bánová

Ivana Bánová

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  190x

Rozhodla som sa vyliezť z ulity. Zachytiť prchavé, zdanlivo obyčajné okamihy, ktoré by ináč zanikli v rýchlosti života. Také skryté perličky v prachu dní. A občas ma niečo aj naštve. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu